dinsdag 9 maart 2010

Iemant luves New York

Het klinkt wat decadent en het is wonderlijk, maar wel waar. I've got New York under my skin. Twee jaar op rij zijn we er geweest. Een keer in oktober en een keer in juni. En ik wil weer. Ik heb een hekel aan steden en zeker op vakantie, maar NY is anders. Het is een cliché, ik weet het. En uitleggen kan ik het ook niet, ik loop in deze gewoon met de meute mee. Het zou cooler zijn om te zeggen 'New York? New York is zo passé.' Maar ten eerste gebruik ik dat soort taal niet en ten tweede is het niet waar. New York is heerlijk, anders, energiek en gewoon leuk. Ik zou er zelfs kunnen wonen. Waarschijnlijk niet heel lang, maar wel langer dan een week. Voorzichtig maken we plannen om in mei of juni weer te gaan. Hangt af van de Cloonemans. Als hij het leuk vindt bij het hondendagverblijf dan mag hij er een weekje naartoe op vakantie. Kunnen wij naar NY. Als hij het niet leuk vindt, hebben we pech. Hij is namelijk nog niet logeerproof voor gewone huizen, om het zo maar te zeggen. Dan droom ik nog even door over NY en maak vast plannen voor volgend jaar. Gaan we dit jaar naar Denemarken ...in het hoogseizoen ...ook leuk ...toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten