vrijdag 15 oktober 2010

Iemant houdt haar mond

Iemant zegt liever niets meer. En natuurlijk houdt ze haar mond, want aan wie zou ze hem moeten geven? Zonder mond is het ook nog eens lastig eten, dus het houden van een mond is wel zo verstandig. Maar besluiten om die mond alleen te gebruiken om te eten en niet meer om te praten is waarschijnlijk ook wel zo verstandig. Als je Paulien leest. En ik lees Paulien. En ik herken me zelf steeds in wat Paulien schrijft. En ik durf te wedden dat dat voor jou ook geldt, ontken het maar niet. Paulien lezen heeft tot gevolg dat ik liever niets meer zeg. Of pas als ik weloverwogen de woorden uit mijn mond kan laten glijden. Maar weloverwogen is niet zo mijn ding sterke kant. Dus zeg ik allerlei onzinnigs. Dat deed ik al, maar nu hoor ik het zelf ook. En van de weeromstuit zeg ik liever niets meer. Kringetje rond. En met schrijven gaat het al niet veel beter, al kun je daarbij de delete-knop nog gebruiken zonder dat jullie het merken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten