donderdag 30 mei 2019

Op 1 juni zet Malle Sien & Co de schuur open

Een kleine impressie (zo noemt men dat dan toch?)
Om precies te zijn, om 11.00 uur gaat de deur wagenwijd open. Want het is tenslotte mooi weer. En dan om 16.00 uur gaat ie weer op slot hoor. Niet verstandig tegenwoordig om deuren wagenwijd open te houden. Dus dat doen we dan ook maar niet.
We zijn reuze benieuwd wat we moeten verwachten. Echt geen idee. Aanvankelijk dachten we niet zo heel veel. Hebben we wel vaker last van. Maar nu het dichterbij komt en er best wel wat publiciteit is rondgegaan, slaat de schrik wat om ons hartje. Adem in, adem uit en herhaal is dan het beste wat je kunt doen. En de schuur opruimen, dat helpt ook om de gedachten te verzetten. Maar is bovendien broodnodig. Anders is een bezoekje niet zo leuk als het wel zou kunnen zijn. En Sien moet er stofzuigen en nog plantjes in potjes zetten en nog klusjes delegeren aan &Co. Och nog zoveel te doen, er is nog zoveel te doen. Heeft u nu een liedje in uw hoofd? Ik wel altijd als ik dit zinnetje hoor. En als ik het woord zojuist hoor (hoor je bijna nooit meer dat woord), dan denk ik aan Juultje die het volk toespreekt over Bea. En dan wil ik het graag hardop zeggen, met net zoveel deftigheid en terechtwijzing als Juultje dat deed. En als ik dat dan doe, dan kijken veel mensen me raar aan. Een paar niet, die kennen me goed en ik hen. Ben benieuwd of ik zaterdag een van hen zie. En mocht ik u niet kennen en u zaterdag zien, wilt u het dan laten weten als ik u blij kan maken met een weluitgesproken zojuist? Of andersom, als u mij blij kunt maken door uw beste Juultje imitatie te geven? Tot zaterdag!

P.s.: niet alleen Malle Sien is open, er zijn nog meer Leuke adresje open in Woudenberg, Maarsbergen en Scherpenzeel. Zie https://www.facebook.com/Leuke-adresjes-route-670518873390215

Geen opmerkingen:

Een reactie posten