donderdag 20 oktober 2011

Iemant maakt zich ietwat zorgen

Ik heb natuurlijk verwachtingen geschept met mijn aankondiging dat u nog 22 blogs heeft om naar uit te kijken dit jaar. En dan ga ik er dus vanuit dat u zich hier inderdaad op verheugt. Doe ik dat niet namelijk en ga ik me afvragen hoeveel van die, nu 1700-nog wat, pageviews ik zelf veroorzaak, dan haak ik al af voor ik goed en wel begonnen ben.

[Niet te geloven, de eerste vuurwerkbom is hier alweer de lucht in gegaan zojuist. En dan woon ik in een gehucht he mensen, niet in de grote stad. Man, wat heb ik hier toch een hekel aan.]

Maar tja, waar ga je het dan met zo'n frequentie over hebben? Zónder al te serieus te worden en mét een nogal saai leventje.
Ik kan u melden dat ik eergisteren 8 lades drukletters heb verkocht van mijn letterkast. Tenminste, de lades heb ik nog dan he, alleen de inhoud verkocht. Precies zoals de bedoeling was en voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik het gekocht heb. Da's winst he. Maar zo'n interessant bericht is dat niet en het is ook wat lastig om er humor doorheen te weven.
Dus het zal ergens anders over moeten gaan. Heb trouwens nóg wel een letter anekdote. Maar dan van een heel andere orde. Sinds een tijdje loop ik rond met de vraag of je op latere leeftijd (bijvoorbeeld mijn huidige leeftijd) dyslexie kunt ontwikkelen. Of een zekere vorm daarvan. Bij het teruglezen van zojuist getikte tekst ontdek ik regelmatig dat ik woorden heb overgeslagen (ik denk ze wel, maar ik tik ze niet), dat ik van 'is' 'eens' heb gemaakt of andersom, dat er letters ontbreken op plaatsen waar ze toch echt horen te staan, maar dat ik daar dan ook niet helemaal zeker van ben en dus nog eens lees en dan staan ze er wel, enzovoort, enzovoort. Ik zal eens googelen en u hier dan niet verder mee vermoeien maar eindelijks iet leuks voorschotelen.
Moet ik het nog wel even bedenken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten