zondag 30 september 2012

Iemant had een seconde spijt

Vorige week kocht ik een tijdschrift (Molly makes) en kreeg daar een gratis tijdschrift bij. Het blad 'Blad'. Ter ere van de bladenweek. En ik vond het niets dat blad. Ik bladerde van het ene familiegebeuren en gezinnetje naar het andere. En van het ene voor mij niet interessante onderwerp naar het andere. Zo kwam ik langs 'Papa&papa', 'Mama&Mama', 'Hoezo papadag?', 'Opvoeden volgens ...' enzovoort, enzovoort, enzovoort. Ik was dus snel klaar met dat blad. En toen, net op de valreep van dichtklappen, stuitte ik op een artikel over het gezin van Jan Rot. Omdat de foto bij het artikel er zo grappig en vrolijk uit zag, bleef ik hangen. Wat blijkt. Jan heeft een vrouw. Zijn vrouw heet Daan. Best grappig voor een vrouw. Hij heeft ook een oudste dochter. Die heet Elvis. Best origineel voor een Nederlandse meid. Jan heeft ook nog twee zonen, Rover en Wolf. Mwah, best apart maar een beetje te Roodkapje voor mij. Maar dan. Dan komt er nog een jongste dochter. Zij heet Maantje Piet. En dat vind ik tóch Leuk. Zo leuk, dat ik een splijtende seconde spijt had dat ik geen dochter heb. Want dan had ik haar acuut ook Maantje Piet genoemd. Al was het kind al tien geweest of volwassen, ik had haar gewoon om laten administreren. Moet kunnen. Een geslachtsverandering kan tenslotte ook en dat is veel, echt veel ingewikkelder. Of het kind ook nog wat in te brengen had gehad? Nou nee, denk het niet. Ik was dan tenslotte de moeder geweest, zij het kind. Vooralsnog geldt wat de moeder zegt en wat het kind zegt niet. Gaat ze later maar voor in therapie. Maar Maantje Piet heten zou ze.
Afijn, het was een splijtende seconde zoals gezegd. En die duren niet lang. Heel, heel kort zelfs eigenlijk.

P.s.: is het nou wel of niet lichtelijk sneuïg om in een gezin te leven met een vrouwelijke Daan en Elvis, een rover en een wolf en dan zelf Jan te heten? Rot, dan wel.

P.s. 2: Maantje Piet is ook best leuk voor een kanarie. Ik wil niemand beledigen, maar het is gewoon zo. Nu wil ik helaas ook geen kanarie. Maar als u er wel een heeft? Denk er eens over na zou ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten