woensdag 5 september 2012

Iemant blijkt soms schrikbarend veel tijd nodig te hebben

'This book is Currently in the Wild', dit is de status van een boek dat ik recent te vondeling heb gelegd. Het is gevonden, zover is bekend. The rest remains a mystery. Voor nu.
In godsnaam, waar gaat dit over?!
Ik zeg u dit, het gaat over de schrikbarende hoeveel tijd die ik nodig blijk te hebben om sommige ideeën tot uitvoer te brengen. Daar kwam ik van de week achter. In november 2010 (!!!!) Nog niet zo lang geleden heb ik een profiel aangemaakt op www.bookcrossing.com.

(Bookcrossing wil mensen met elkaar verbinden via boeken. Wil je hier meer van weten, kijk dan even op hun site. Die in meerdere talen beschikbaar is. En zowaar, ook in het Nederlands.)

En toen gebeurde er niets. Heeeeel laaaaaang niets. Bleek. Tot twee dagen geleden. Toen ging ik eindelijk de labels printen die nodig zijn om een boek gecontroleerd te vondeling te leggen. En toen kwam ik er dus ook achter hoe lang ik dit al wilde doen en niet gedaan heb. Namelijk 22 maanden. Triest hoor. Zo lang voelde het bij lange na niet. En al die tijd spookte het door mijn hoofd, nam ik me voor om het te doen, bedacht ik me dat ik het niet gedaan had en nam me het opnieuw voor. Bracht ik geen boeken naar de kringloop met het idee ze een keer, binnenkort, te laten crossen. Wat een verspilling. Nou ja, dat laatste niet dan. Die boeken kunnen dan nu alsnog toch echt de wijde wereld in.
Ik ben er al met al best een beetje van geschrokken. En om te voorkomen dat ik de komende 22 maanden vier lampekapjes, die ik inmiddels al twee weken terug op de vlooienmarkt heb gescoord, van links naar rechts door mijn huis schuif met het goede voornemen er binnenkort twee leuke lichtjes van te maken, ben ik maar gauw aan de slag gegaan vanmiddag. Zie het resultaat op de foto.

Afijn, terug naar het boek. Het ligt niet meer waar ik het te vondeling heb gelegd. Het is dus gevonden. Dezelfde ochtend al. Maar .... degene die het vindt moet dat even laten weten op de site. En dat is nog niet gebeurd. Ik weet nu dus niet waar het boek is en dus ook niet waar het mogelijk ooit nog naartoe gaat. Maar ik treur daar niet om hoor. Nog niet. Pas als er op 5 juli 2014 nog geen reactie is, laat ik alle hoop varen. Eerder niet. Zou ik dat wel doen, dan zou ik ook erkennen dat ik de enige ben die zo ontzettend traag is. Soms. En zover ben ik nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten