woensdag 7 november 2012

Iemant doet wat aan kerstsnuiven


U vraagt zich misschien af of ik wel een leven heb aangezien ik zoveel tijd lijk door te brengen op MP. Weest gerust. Dat zit wel goed.
Vandaag kwam ik een koper tegen op MP met de naam BH Verkopers. Opvallend, want ze verkopen geen BH's, ze verkopen boeken. Noem jezelf dan Boekverkopers. Dat is inderdaad niet zo origineel, maar wel minder verwarrend. Afijn, hier houdt het niet op. In een van hun advertentieteksten staat 'U kunt met vertrouw bij ons bestellen, graag zien wij uw besteling tegemoet'. Nog nooit eerder zo'n uitnodiging gehad. Vervolgens bieden ze een boek aan met de titel 'Mond op hondbeademing'. En grappig dat ik dat vond. Flauw he. Blijkt trouwens nog te kloppen ook. Kijk maar

Wat dit te maken heeft met kerstsnuiven en wat dat überhaupt is? Nou, het heeft niets, maar dan ook helemaal niets met kerstsnuiven te maken. Bovenstaand was gewoon iets wat ik ook graag wilde vertellen. Verder niets. 

En kerstsnuiven doe je vóór kerst en op plekken waar het al heel erg op kerst lijkt. Dat kan bijvoorbeeld op een winterbeurs of in het tuincentrum. Om in de stemming te komen. Ik wil u niet laten schrikken, maar over 7 weken is het namelijk al Tweede Kerstdag. En het is zo jammer om in januari pas in de kerststemming te komen. Dan moet je zooo lang geduld hebben. 
Nu is er bij ons in de buurt een groot tuincentrum, ik schreef daar eerder over. En ik heb mezelf overtroffen, het is vandaag 7 november en dit was pas de eerste voetstap over de kerstdrempel die ik gezet heb. Bijgevolg van de economische crisis en de mensen om ons heen die een stapje terug zetten bleek ik dit jaar niet bekoord te worden door de overdaad. Of er was een andere reden voor, ik weet het niet. Het leek me wat misplaatst. Mijn hart ging er niet sneller van kloppen. Ik zoek het geloof ik dit jaar maar in de eenvoud. Lekker eten en drinken, spelletjes, mooie muziek, haardvuur, goed gezelschap van mens en dier, boeken, films, kaarslicht, huispyama's en zelfgemaakte knutsels. Overigens heeft dit praktisch zo ongeveer wel een volksverhuizing tot gevolg, aangezien ik dit jaar met kerst niet thuis ben. Dus heel eenvoudig is het toch niet.

P.s.: wilt u ook wat kerstsnuiven, maar de deur niet uit? Kijk hier eens: http://pinterest.com/iemant/christmas/ of hier http://pinterest.com/berta_drost/christmas/ of hier http://pinterest.com/agepage/a-christmas-carol/
Ruikt u het al?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten