zaterdag 23 maart 2013

Iemant likes a random act of kindness

Weet u? Weet u, een toevallig gesprek met een vreemde, een knijpje in je schouder van iemand van wie je het niet verwacht, goed terloops advies op het moment dat je het nodig hebt (en dus niet op het moment dat iemand vindt dat je het nodig hebt. GROOT verschil.), iemand die je voor laat, de persoon achter je die de 5 cent bijlegt die je aan de kassa tekort komt, iemand ..... afijn, ik denk dat u begrijpt welk beeld ik probeer bij u op te roepen. Ik geniet ervan. Ik drijf erop. Op die random acts of kindness (RAK's). En waarom in het Engels? Klinkt leuker.
Opgepept door dat jochie van laatst en geïnspireerd door hen besloot ik ook tot een RAK. Eentje van het soort waartoe je echt actie moet ondernemen en niet die je, als je ook maar een beetje een aardig persoon bent, dagelijks terloops uitdeelt.
En dit vertel ik u niet om u te laten weten hoe awesome ik ben. Ik vertel het u omdat ik u hoop te inspireren tot het plegen van een RAK ergens in de komende week of weken. We hebben elkaar nodig mensen. Dat wist u waarschijnlijk al. Maar voor het geval het is weggezakt, bij deze een reminder. We hebben elkaar nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten