woensdag 23 januari 2013

Een ranzig vraagstukje

Ik geef u vooraf maar de keus: nu alvast afhaken of straks pas. Het wordt namelijk niet heel fraai. Het kan heus erger, maar het is toch een vreemde vraag die ik hier ga opwerpen. Het is dat ik

  1. die vraag al af en aan sinds jaren heb;
  2. ik hoop dat u hem herkent;
  3. en u mij dan mogelijk van een antwoord kan voorzien,
dat ik hem nu dus maar op uw scherm zet. Komt ie.

De lengte van mijn nagels is vrij stabiel. Ik zorg dat ze niet te lang worden, want dat is niet handig in mijn geval. Ik knip ze dus tijdig af. Ze zijn echter ook niet extreem kort, ik ben bijvoorbeeld geen nagelbijter. Dit was de inleiding en nou komt ie. Waarom zijn er periodes dat ik allerlei vuil dat ik binnen het bereik van mijn handen tegen kan komen onder mijn nagels verzamel? Eerlijk. Het is smerig. Er zijn dagen bij dat ik meerdere keren rouwrandjes ontdek, die ik dan heimelijk met spoed verwijder. Om ze na eventjes weer te ontdekken. Bij dezelfde nagel of ernaast, maakt niet uit. Waarom is dat? Terwijl ik het grootste deel van het jaar hier absoluut geen last van heb? Gelukkig.
Rouwrandjes zijn ranzig. Ze doen vermoeden dat je te weinig onder de douche staat of zo. Tenminste als je op kantoor werkt. Ben je tuinman, automonteur of loodgieter, dan hoort het erbij. Ik wil niemand beledigen natuurlijk.
Maar ik werk op kantoor. Wat voor vuil zit er onder mijn nagels? Het is in ieder geval  geen tuingrond, olie of gootsteenprut. Wat is het dan wel en waarom moet het zo onverklaarbaar bepaalde periodes onder mijn nagels blijven hangen? Het is smerig. Had ik dat al gezegd? Ranzig. Rouwranzig. Bah.
Ik geef u ook geen foto.

1 opmerking:

  1. Hester, ik heb ooit gelezen dat toetsenborden en computermuizen smeriger zijn dan deurknoppen, wc-brillen, trapleuningen in openbare gebouwen etc. etc. Ja, ook het toetsenbord van jezelf... Daarbij komt dat dit apparaat gigantische hoeveelheden stof, kruimels en ander vuil vangt. Keer 'm maar eens om, je weet niet wat je ziet. Dus kantoormensen horen waarschijnlijk ook gewoon thuis in het rijtje tuinmannen, automonteurs en loodgieters... niets ranzigs aan!

    BeantwoordenVerwijderen