dinsdag 1 januari 2013

Na kerst is alles anders ...

Wat zwaar op de hand he?! Tja. Het zij zo.
Zo. De kerstversiering zitten weer in de doos. Althans, voor zover ik nu weet. Waarschijnlijk zit ik straks op de bank en spot ik nog een vergeten engel, kerstman, kerstbal, kerstboom, rode bes, of whatever. Die loopt dan kans tot volgend jaar zijn of haar plekje te behouden en dus gescheiden te blijven van de rest van de eindejaarsversiering. Vraag maar aan de slungelige stoffen kerstman die tot ver in 2012 aan de kastdeur heeft gehangen. Heel gezellig. Hij is overigens dit jaar zijn touwtje kwijtgeraakt waar hij aan hing en heeft de kerst dus liggend doorgebracht. Niet getreurd, hij lijkt er niet slechter op geworden. Wat me eraan doet denken..... en ja inderdaad er hangt nog een kersthartje aan genoemde kastdeur. Laat maar hangen, we krijgen Valentijnsdag nog.
Afijn, genoeg over kerst.

Het positieve aan het opruimen van de versieringen is dat je je huis weer van nieuwe kijkhoekjes kunt voorzien. Alles wat zo medio december in een verhuisdoos is verdwenen om ruimte te maken voor dennenappels en consorten, hoeft er in principe niet weer stante pede uit natuurlijk. Dat kan nooit wel eens weer. En zo komt het dat mijn kringloopvondst van begin december zojuist uit de achterbak van mijn auto is gevist, is schoongemaakt en een plekje heeft gekregen. Waarmee mijn eerste nieuwe, en zowel praktische als poëtische, kijkhoekje van dit jaar zojuist een feit is geworden. Kijk maar even mee.
Het geheel heeft nog een hyacint nodig. Vindt u ook niet?


De kringloopvondst is het witte medicijnkastje. Nu heel praktisch ons kruidenkastje geworden. En heel poëtisch eveneens ons dichtkastje (wees gerust het kan ook open). Een hele tijd terug heb ik namelijk allerlei woorden met een labelprinter geprint, die geplakt op magneetblaadjes en vervolgens per woord weer uitgeknipt. Het wordt verkocht onder de naam koelkastpoëzie. Je maakt het zelf onder de naam monnikenwerk. Mocht je nog wat te doen zoeken in 2013.

P.s.: Er is nog wat veranderd: mijn "titelstramien" bestaat vanaf nu niet meer. Lang leve de vrijheid.

1 opmerking:

  1. Hoi Hester, voor 't eerst je blogje gelezen, leuk!
    En ja....een hyacint zou leuk staan,alhoewel, blauwe druifjes deze tijd mijn voorkeur hebben!!!

    Greetzzz...A3.

    BeantwoordenVerwijderen