zondag 19 augustus 2012

Telt u met iemant mee?

Gisterochtend werd ik wakker van een beest dat in mijn gezicht werd geblazen door de ventilator. Een beest met een rond lijfje en poten. Ik heb hem nergens meer teruggevonden, nadat ik hem met een nogal ongecontroleerde veeg van mijn gezicht sloeg. Vanochtend werd ik wakker van een beest dat in mijn gezicht werd geblazen door de ventilator. Een beest met een rond lijfje en poten. Ik heb hem vanochtend teruggevonden op de slaapkamervloer, dood, nadat ik hem met een nogal ongecontroleerde veeg van mijn gezicht sloeg. We staan op twee.
Gisterochtend stond ik in de badkamer en keek, mijn blik dwaalde wat, in het bad en zag niets verontrustends. We staan nog steeds op twee. Vanochtend stond ik in de badkamer en keek, mijn blik dwaalde wat, in het bad en zag iets Heel Verontrustends. Een dikke, vette jachtspin. We staan op drie.
Gisteravond kreeg ik een knuffel van hond C, waarna ik de rest van de avond aan mezelf bleef plakken, dankzij de geweldige sliert spinnenweb liefdevol door C. uit de tuin opgehaald en aan mij geschonken. Vanochtend liep ik maar liefst door drie spinnenwebben binnen de 25 meter, op hoofdhoogte. We staan dus op 7. In twee dagen tijd. Zeven encounters met het dierenvolkje van geleedpotigen waar ik niet dol op ben. En dat is zacht, heel zacht uitgedrukt. Dat wordt de komende weken weer het toilet inspecteren vóór gebruik, handdoeken controleren vóór gebruik, schoenen schudden vóór aantrekken, enzovoort, enzovoort, enzovoort. Tot de beelden weer vervaagd zijn. Zucht.

p.s.: U zult begrijpen waarom er geen foto bij dit logje staat.

5 opmerkingen:

  1. Happy games toegewenst, ik raggebol er ook lustig oplos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk ook argwanend rond voordat ik ergens binnenstap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wees gerust, het spinnen en al wat kruipt seizoen is vroeg begonnen, meestal rond herfst,maar ja er is wel meer in de war dit jaar,dus...helaas.Ik heb ook al twee van die dikke zwarte, met lange poten buiten de deur gezet, met de mededeling als ze nog eens mijn huis betreden de stofzuiger wordt ingezet.Troost je, vroeg begin, vroeg einde zullen we maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak ook altijd zulke afspraken met ze. Alleen dreig ik niet met de stofzuiger. Maar met platslaan. Wat ik vervolgens niet durf, waardoor het toch de stofzuiger wordt. Die ik daarna afplak.
      Dat ze in mijn huis lopen snap ik ook en dat mag ook. Maar, ze moeten dan wel zorgen dat ze onzichtbaar zijn zodra ik in de buurt ben. Dan heb ik geen enkel probleem met ze.

      Verwijderen