zaterdag 20 april 2013

Iemant koopt criteriumloos iets wat niet in haar tas past


Begin maart liet ik u mijn nieuwe criterium voor kringloop en vlooienmarkt aankopen weten. Mocht u dat gemist hebben, geen probleem. Zo spectaculair was de mededeling niet. Zeker niet gezien het feit dat ik een maand en 8 dagen later dit criterium volledig buiten beschouwing laat. Ik dacht er pas weer aan toen ik alweer thuis was, met aankoop en al. Het is bijzonder.
Maar ja, wat doe je? Wat doe je als je weet dat je tegen iets goeds aanloopt. Ik zag het al van ver, had geen tijd nodig om te besluiten en nam al helemaal geen tijd om zoiets als een criterium te hanteren. Nee zeg, kom. Het ding ging mee. Klaar uit. U vraagt zich met bezorgde frons op uw voorhoofd af of 'het ding' de lampenkap hierboven op de foto is? Dat is lief van u. Die bezorgdheid. En ja, het klopt. Dit was het ding wat niet in mijn tas paste, maar toch mee naar huis is gegaan. En heus, het komt goed. Echt. Hier is het ook goed gekomen. Ik weet het, niet helemaal dezelfde maat. Maar heus. Echt. Het komt goed.
Kijk maar, hier ziet u toch zeker ook de mogelijkheden wel van in?


If not, dan heeft u mij nodig. Ik zie ze namelijk wel. Legio. 
  1. Hang hem in de tuin voor de vogels. Leuke pindastreng eromheen, wat vetbollen en klaar ben je. Ga ik niet doen, maar zou kunnen. 
  2. Zet hem op z'n kop, maak er een bodem in en zet er je verzameling rollen pakpapier in. Ga ik niet doen, maar zou kunnen.
  3. Zet hem op z'n kop, weef er nog wat draad door en gebruik hem voor je verzameling bollen wol. Ga ik niet doen, maar zou kunnen.
  4. Versier hem, hang hem bij een lichtpunt aan het plafond en gebruik hem dus gewoon als lampenkap. Ga ik misschien doen en zou dus ook kunnen.
  5. Tik een voet op de kop of flans er eentje in elkaar van een stapel boeken, bouw de kap erop, steek er verlichting in en gebruik hem dus gewoon als lampenkap. Probeer te gaan voor de industriële look. Helemaal in hoor. Ga ik misschien doen en zou dus ook kunnen.
  6. Koop witte kerstverlichting wikkel dat eromheen, verzin leuke teksten, print ze, plak ze aan het frame en gebruik hem dus als een soort van lampenkap. Ga ik denk ik niet doen, maar zou kunnen. 
  7. Maak strengen van pomponnetjes en laat ze van bovenaan het frame naar de eerste bocht onderaan lopen in banen. Hang aan de onderste bocht ook nog een pomponnetje. Of doe dit met vlaggetjes, rondjes of een combinatie. Ga ik denk ik niet doen, maar zou kunnen.
  8. Of maak dezelfde strengen maar dan met de leuke geprinte teksten van idee 6. Ga ik misschien doen en zou dus ook kunnen.
  9. Tik een aantal leuke vogeltjes op hun de kop en ga voor de romantische vogelkooi look terwijl het dan nog steeds eigenlijk een lampenkap is. Ga ik niet doen, maar zou kunnen.
Ik vind het prachtig zo. Als de juices nu nog niet vloeien, dan zou ik er maar niet aan gaan beginnen als ik u was. Maar waarschijnlijk komt u dan ook zelden in de kringloop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten