woensdag 17 april 2013

Iemant maakt pomponnetjes en laat u zien hoe

Ooit heb ik pomponnetjes leren maken met behulp van twee ronde kartonnetjes. En nu zou ik ze daarmee weer kunnen maken. Maar wat ik me daarvan wist te herinneren is dat ik die kartonnetjes nou niet bijster handig vond. En blijkbaar was er iemand anders in de wereld die dat ook heeft gedacht. En persoon die bovendien ruimtelijk inzicht had. Dat samen heeft een vernuftig dingetje opgeleverd. De pom-pom maker. De mijne heb ik gekocht bij Pipoos, niet mijn meest favoriete winkel, maar voor dit soort dingen dan toch weer handig. Duurde even eer de verkoopster begreep wat ik bedoelde. Kwam waarschijnlijk doordat ik om een pompoentjes maker vroeg, terwijl het een pomponnetjes maker is. Of een pop-pom maker. Zoals ik al zei.
Aan de hand van een fotoverslagje neem ik u even aan de hand mee. Tenzij u daar geen behoefte aan heeft. In dat geval wens ik u een prettige dag verder.

Dit is het apparaatje voor een pomponnetje van 2,5 cm. 
Voor je begint, steek je de twee losse delen in elkaar. 
Klap vervolgens aan beide kanten de witte delen open.
Omwikkel het bochtje in de witte delen aan een zijde om met wol.
Klap dicht.
De ene zijde is nu omwikkeld. De andere kant nog niet. Die ga ik nu doen.
Kijk, hier begin ik.

Je ziet het niet zo goed, maar beide zijden zijn nu gedaan.
Met een puntig schaartje knip je de wol nu door. Doe dit aan beide kanten.
Knip een stuk wol af en leg tussen het apparaatje door een goede knoop in het midden.
Haal aan beide zijden de hendeltjes omhoog.
Trek beide delen van het apparaatje van elkaar af.
En klaar is je pomponnetje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten