maandag 29 april 2013

Kopje thee? Iemand?


Ik verheug me ontzettend op morgen. Morgen is een van de leukste dagen van het jaar. En ja, dat heeft alles, maar dan ook alles te maken met het feit dat het morgen vrijmarkt walhalla is. Ik hup hop van de ene markt naar de andere. En ik hoop dus ook zoooo dat het droog is. Bij Koninginnedag hoort zon. Dat maakt het allemaal extra vrolijk. En ook aangenamer. En praktischer. In de aanloop naar morgen ben ik maar even bij de kringloop aangewipt. En daar heb ik een prachtig fout kopje zien staan, met zorg van haar plankje getild, afgerekend en meer naar huis genomen. Naast me zat ze, op de bijrijdersstoel. Helemaal opgewonden. Tralalalala. Of het nog wel geheel goed met mij gaat? Ja, hoor. Dit kopje is namelijk een Alice in Wonderland kopje. En die kunnen dat, weet u. Praten. Hele verhalen babbelen ze aan elkaar. En nu wil ze weten wat haar te wachten staat. Earl Grey, English afternoon tea, Jasmijn, London tea??? Voorlopig weet ik niet beter dan haar te zeggen dat ze slechts mooi hoeft te zijn. En dat ze wellicht, ooit, ergens aan de muur komt te hangen als een klein schilderijtje.





1 opmerking: