vrijdag 19 februari 2010

Iemant beleeft het korte mysterie van de mueslibol

Hij ziet er lief uit. Hij is ook lief, maar soms ook materiaal wat je graag achter het behang wilt plakken. Vanochtend begon ik namelijk met twee mueslibollen, gezellig samen op een bordje. Ik draai me om en loop een paar meter weg om hond C. die net lekker heeft gegeten uit zijn bench te laten. Ik constateer een zooitje in mand van hond C. en ik ruim het op. Ik keer terug naar mijn bordje en de score is op dat moment nog maar één muselibol. Rara, waar is de andere? Luid gesmak lost het raadsel op, want mueslibol twee is gescoord en verslonden door hond C., gejat van het aanrecht, maar liefst direct nadat ie z'n eigen maaltje achter de kiezen had. En dat was fout, want het was míjn mueslibol en niet zíjn mueslibol. Dus ik boos en hond C. zit gedurende enige tijd op de naughty chair, dat wil zeggen de deurmat bij de keukendeur, vanwege gebrek aan muren met behang. Dit is hoe hij later berouw toonde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten