woensdag 7 december 2011

En iemant telt er 37

We hadden een afspraak. Ik zou zorgen dat ik dit jaar in ieder geval in totaal 37 logjes zou schrijven. En u zou ze massaal lezen. U bent uw afspraak eerder nagekomen dan ik. Ik doe dat bij deze. Dit is dus mijn 37e logje van 2011. Tralallalalla. En het jaar is nog niet om. Nog tijd zat om mijn record niet alleen te evenaren, maar zelfs te verbreken. Maar ik heb wel een probleem. Het hagelt. Erg. Het is helemaal wit buiten. Sorry, dat is niet het probleem. Dat was een constatering tussendoor. En hij had hem al aangekondigd he, die zwager van me. Zojuist. Over de telefoon. Vanuit Limburg. Die hagelbui. Sorry, dat is het probleem ook niet. Maar ik denk dat de goochemerds onder u het al door hebben. Het probleem is dat het me ontbreekt aan een onderwerp. Ik weet werkelijk niet waar ik over zal schrijven. Ik heb wel al een idee voor volgend jaar, maar ja daar hebben u en ik dan nu niets aan he. Vanochtend vroeg ik me wel wat af, wat ik dan nu maar ga uitproberen. Stel u voor: een lopend Wordfeud spelletje. De woorden in het veld:
mensje -mild - jaren - fronst - steef - pof - punt - ju - jen - wangen - vazal - want - wars - ent - gesp - behaal - notas- hond - gaver - zero - zede - begon - enk - deeg 2x - codex - queue - meute - brem. Voeg vervolgens naar believen lidwoorden toe, alsmede een handjevol andere. Dan zou je zoiets als dit kunnen krijgen:

Steef fronst al jaren mild naar het mensje met de gesp en de gaver wangen in de meute. De vazal behaalde de codex op de pof en begon zonder zede de hond te ju jen met deeg uit de queue. Wars van nota's. Punt. Want de ent van de brem is zero.

En als je er dan heel intelligent bij kijkt en doet alsof dit de hoogst bereikbare vorm van literatuur is, die voor velen gewoon te hoogdravend is om te vatten. Dan kom je er nog mee weg ook. Daarbij durf ik te wedden dat u de volgende keer dat u uw Wordfeud schermpje voor u ziet, ook even kijkt wat voor lolligs er van te brouwen is. Wie weet veroorzaken we een nieuwe hype. Zal ik vast een facebookpagina aanmaken?

1 opmerking:

  1. Postmodern, eej.
    (Which reminds me, ik moet nog een facebookpagina aanmaken voor de trui van Mart Smeets, maar dat geheel terzijde...)

    BeantwoordenVerwijderen