donderdag 1 december 2011

Iemant leest meer los, dan vast

Al een hele tijd staat hetzelfde boek op mijn Nook en ligt hetzelfde boek op mijn nachtkastje. Het schiet maar niet op. Waar ik eerst op een gemiddelde zat van twee boeken per week, haal ik dat nu nog niet eens per half jaar. Ligt het aan het boek? Ligt het aan mij? Ik lees wel hoor, maar meer van die losse dingen. Woontijdschriften (meer voor de foto's en kom dus niet verder dan bijschriften), krantenartikelen (sporadisch op zondag), nieuwsberichtjes op mijn eideveice en een occasional blog. Maar echt iets vasts, iets met een serieus aantal pagina's en een omslag. Nee, daar ben ik even niet meer van. Maar ik heb zo'n zin om weer heerlijk in een verhaal te zitten. Dat je niet kunt wachten op het moment dat je het boek weer op kan pakken en voor een paar uur kunt verdwijnen in een andere wereld.
Dus voor het geval het niet aan mij ligt, maar gewoon aan het ontbreken van een goed boek hoop ik hierin wat goede tips op te doen. Lijkt me trouwens een gigantische uitdaging, een boek per dag lezen. Volgens mij gaat dat helemaal niet. Zelfs niet als je niet werkt. Dat kan alleen als het geen echte boeken zijn. Of als je een jaar lang in een huisje op een paal afgesloten bent van de buitenwereld. Dat is toch ooit zo'n tv-programma geweest of zo? Is er niet een omroep die dat concept weer van de plank wil trekken? Ik meld me wel aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten