donderdag 3 november 2011

Iemant en de IK En Anderen-winkel

Ik denk dat velen met mij delen dat je bewuste winkel vaker verlaat met dingen die je niet nodig hebt, dan wel. Er blijkt altijd wel iets te blijven kleven aan je winkelwagen waar je niet op uit was. Wat dan bij de kassa pas goed tot je doordringt en waarna je gelaten afrekent. Je kunt er ook niets aan doen. 
Tenminste, zo vergaat het mij meestal. Meestal ja. Soms reken ik niet eens af. Is gebleken.
Met het risico op een celstraf, biecht ik hierbij mijn eerste en enige misdaad op. Misschien heb ik het geluk dat de daad verjaard is (hoe lang is daarvoor nodig? Drie jaar of zo genoeg?), of dat er naast mijn bekentenis geen enkel ander bewijs is. Op een getuige na. Hmmm, dit ziet er niet zo best uit.
Allora, terug naar de aard van de overtreding. U kent natuurlijk die Grote, Gele tassen die u mag lenen voor de duur dat u zich in de winkel bevindt. U mag uw aankopen daarin vervoeren vanaf het moment dat u ervoor valt, tot het moment dat u bij de kassa afrekent. Of totdat u bij de auto aanbelandt. In mijn geval dus. En voor alle duidelijkheid: zonder af te rekenen. Hoe dat zo kwam? Ik had die dag geen tas bij me. In de winkel aangekomen pakte ik dus een Grote Gele tas en deed daarin een setje glazen. Die glazen waren de bijzonder goede reden voor een bezoek aan de winkel. De tas deed ik over mijn schouder en we (R. was ook mee) liepen nog wat de winkel door. Een aantal keren schoot door mijn hoofd dat ik niet moest vergeten om af te rekenen. Dat de druk op mijn schouder niet door mijn normale tas kwam, maar door de gele IK En Anderen-tas met een inhoud die nog niet van mij was. Inmiddels had R. een kar geregeld. Hij heeft er namelijk ook last van dat er allerlei dingen aan hem blijven kleven die hij niet nodig heeft, maar wel moet afrekenen. En dat hebben we gedaan, afrekenen. De dingen die in de kar lagen. Toen we bij de kassa kwamen. Dat was net voor het moment dat ik met een Grote Gele tas om de schouder, inclusief inhoud zo de deur uit wandelde. Om bij de auto te concluderen dat ik een misdaad had begaan. Eentje van maar liefst 1,80 en de waarde van een Grote Gele tas. Die blijkbaar nog niet Groot en Geel genoeg is voor de persoon bij de IK En Anderen-winkel die de taak heeft om bewuste en onbewuste winkeldieven te betrappen. Het is zijn schuld.
En ik had ook nog eens niets aan de tas. Iedereen weet immers dat het in bezit hebben van een Grote Gele tas, buiten de IK En Anderen-winkel, geen zuivere koffie is. Ze zouden me allemaal raar aangekeken hebben. 

2 opmerkingen:

  1. Het zit je nog steeds dwars, hè... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waarom zijn die gele tassen opeens blauw?? dan kan je vast wel "gewoon" met die gele lopen toch? hi,hi
    HH

    BeantwoordenVerwijderen